Ich chume mängisch fasch nöd a min Sohn ane..

Hier gibts Antworten auf die wichtigsten Erziehungsfragen

Moderator: Kathrin Buholzer

Ich chume mängisch fasch nöd a min Sohn ane..

Beitragvon andrea.raehle » 22.11.2015, 22:33

Hallo Kathrin..

Hoffe es stört dich nöd, dass ich mundart schriibe.. Zersch chli öpis zu mir.. Ich heisse Andrea, bi 38i, ghürate, ha 2 Chind dNeyla 1 und de Nevio 2,3/4.

Mir händ im Momment chli e "strängi" Ziit mitem Nevio. Er macht im Momment viel Blödsinn und Sache woner nöd sött: isch grob zu sinere Schwöschter und nimmt kei Rücksicht uf Sie, halted sich nöd a Regle/Abmachige, und losed mängisch schlichtweg eifach nöd, wenn ich öpis säge/vo Ihm wett.... Ich ha viel Geduld, chume aber i letschter Ziit oft a mini Grenze.. Haue isch für mich es no goe im Umgang mit mine Chind und trotzdem erläb ich mich oft sehr grob mit em Nevio im Momment..(hanen au scho am Arm packt, mal a de Haar zoge und wirde schnell luut ) Das möcht ich alles nöd und es tued mir au amig u leid..Ich sueche nach sonere Situation au immer grad sGspröch mit ihm und due mich entschuldige. Ich bemüeh mich, mich klar und verständlich uszdrucke, Ihm z'säge, was er mache söll und nöd, was nöd.. Ich gah i de Regel immer zu Ihm ane, und lueg, das er mir i dAuge lueged, wenn ich mit Ihm rede. Ich probier positiv zformuliere, sprich ihm zsäge, was er vo öpisem hät, wenn er das und das macht, wenns öpis isch, woner nöd so gern macht (Biespiel: wenn du etz schön anehebisch bim wickle, simmer schnell fertig und du chasch grad wieder go spiele) Due Ihm au erchläre, wieso er öpis nöd dörf und nöd eifach nei säge.

Er isch en Wildfang, sehr aktiv, en Bewegigsmensch...ja, mängisch erschiint er mir fasch chli überaktiv (nöd falsch verstah!) Ich chume mängisch fasch nöd a Ihn ane..oder ha ämel s'Gfühl. Er hät kei Ziit zum lose .. Verusse isches chli eifacher mit Ihm.. Ich fröge mich eifach a was dases liit..Texte ich Ihn nur na zue mit Awiisige (lost er mir drum nöd zue wills zviel isch)? Verstaht er gwüssi Sache/Zämehäng eifach nanig will er na zchlii isch? Überfordere ich Ihn mit gwüsse Erwartige? (fiin und rücksichtsvoll zu sinere Schwöschter z'sii,sich a eifachi Regle/Abmachige wiä nöd ufem Sofa sondern ufem Maträtzli i sim Zimmer umezgumpe,z'halte?) Isch er iversüchtig uf sini Schwöschter oder fühlt sich vernachläsiged ?( er hät pro Tag 1h mit mir elei und 1h mit Mami und Papi zäme) Lob ich ihn vor luuter schimpfe im Momment zwenig? (isch halt denn nöd immer so eifach positiv zbliibe, wennmer grad veruckt isch) Wenn ich mal 5min. zum abefahre bruche, will er mal wieder voll am durestarte isch oder nur na blöd tued, muss er halt au mal churz is Zimmer.. Isch das falsch? Ich will Ihn nöd wegsperre aber er söll au verstah, dass ich nöd jedes Verhalte akzeptiere.. er söll leere begriefe, dass jede sin Teil für es agnehms zämeläbe mueh biiträge.. Ich/mir beweged euis leider zur Ziit meh i die abwärts statt ufwerts Spirale.. ich wett us dere usecho.. bi susch en positiv denkende Mensch, aber es zerrt a minere Energie und au a de Partnerschaft vo mir und mim Maa.. Er isch nöd ganz so Geduldig wiä ich.. er schaffed aber dra.. Häsch du mir en Rat Tipp, wie ich na andersch uf de Nevio chönt zuegah, wenn ich mal wieder sGfühl ha, er nämi mich nöd war.. Danke für s'läse ..

Grüäss Andrea
andrea.raehle
 
Beiträge: 2
Registriert: 27.10.2015, 23:23

Re: Ich chume mängisch fasch nöd a min Sohn ane..

Beitragvon Kathrin Buholzer » 30.11.2015, 17:36

Hallo Kathrin..

Hoffe es stört dich nöd, dass ich mundart schriibe.. Zersch chli öpis zu mir.. Ich heisse Andrea, bi 38i, ghürate, ha 2 Chind dNeyla 1 und de Nevio 2,3/4.

Mir händ im Momment chli e "strängi" Ziit mitem Nevio. Er macht im Momment viel Blödsinn und Sache woner nöd sött: isch grob zu sinere Schwöschter und nimmt kei Rücksicht uf Sie, halted sich nöd a Regle/Abmachige, und losed mängisch schlichtweg eifach nöd, wenn ich öpis säge/vo Ihm wett....

Hallo Andrea
Habt ihr denn Abmachungen? So richtig zusammen besprochen, aufgeschrieben und aufgehängt?

http://elternplanet.ch/2014/03/immer-di ... kussionen/

http://elternplanet.ch/2011/05/jetzt-sa ... einfuhren/


Ich ha viel Geduld, chume aber i letschter Ziit oft a mini Grenze.. Haue isch für mich es no goe im Umgang mit mine Chind und trotzdem erläb ich mich oft sehr grob mit em Nevio im Momment..(hanen au scho am Arm packt, mal a de Haar zoge und wirde schnell luut ) Das möcht ich alles nöd und es tued mir au amig u leid..Ich sueche nach sonere Situation au immer grad sGspröch mit ihm und due mich entschuldige. Ich bemüeh mich, mich klar und verständlich uszdrucke, Ihm z'säge, was er mache söll und nöd, was nöd.. Ich gah i de Regel immer zu Ihm ane, und lueg, das er mir i dAuge lueged, wenn ich mit Ihm rede. Ich probier positiv zformuliere, sprich ihm zsäge, was er vo öpisem hät, wenn er das und das macht, wenns öpis isch, woner nöd so gern macht (Biespiel: wenn du etz schön anehebisch bim wickle, simmer schnell fertig und du chasch grad wieder go spiele) Due Ihm au erchläre, wieso er öpis nöd dörf und nöd eifach nei säge.

Das klingt ja schon mal recht gut.
Achte dich einfach ein bisschen auf die Erziehungsfallen. Du findest sie hier:

http://elternplanet.ch/index.php?s=erziehungsfalle


Er isch en Wildfang, sehr aktiv, en Bewegigsmensch...ja, mängisch erschiint er mir fasch chli überaktiv (nöd falsch verstah!) Ich chume mängisch fasch nöd a Ihn ane..oder ha ämel s'Gfühl. Er hät kei Ziit zum lose .. Verusse isches chli eifacher mit Ihm.. Ich fröge mich eifach a was dases liit..Texte ich Ihn nur na zue mit Awiisige (lost er mir drum nöd zue wills zviel isch)? Verstaht er gwüssi Sache/Zämehäng eifach nanig will er na zchlii isch? Überfordere ich Ihn mit gwüsse Erwartige? (fiin und rücksichtsvoll zu sinere Schwöschter z'sii,sich a eifachi Regle/Abmachige wiä nöd ufem Sofa sondern ufem Maträtzli i sim Zimmer umezgumpe,z'halte?)

Bei Regeln ist es eben wichtig, dass man die zusammen bespricht und dann auch aufschreibt, visualisiert. Siehe Links oben.
Achte dich einmal auf deine Anweisungen, besonders auch, wie viele du den ganzen Tag so gibst und ob wirklich alle so wichtig sind.
Manchmal muss man auch wieder so ein bisschen den Fokus auf das Positive legen. Manchmal steckt man so ein bisschen in der Negativspirale fest und die Kinder bekommen dann oft ein Feedback, wenn es eben nicht gut läuft.

http://elternplanet.ch/2014/11/die-negativliste/

http://elternplanet.ch/2014/08/wie-ist- ... iesem-lob/

http://elternplanet.ch/2015/10/das-kind ... -tun-darf/


Isch er iversüchtig uf sini Schwöschter oder fühlt sich vernachläsiged ?( er hät pro Tag 1h mit mir elei und 1h mit Mami und Papi zäme)

Solche Reaktionen wie du beschreibst, sind typisch wenn Geschwister auf die Welt kommen. Meistens äussert sich das noch nicht gleich nach der Geburt, sondern erst ein paar Monate später, wenn die Kleinen anfangen etwas mobil zu werden, also wenn sie anfangen zu robben oder zu gehen.

Schau mal hier.
http://elternplanet.ch/2011/05/eifersuc ... elt-kommt/

Gerade wenn die kleineren Kinder grösser werden, müssen ältere Geschwister vieles (auch gerade im Umgang mit ihnen) wieder neu lernen. Er wird sicher auch gemerkt haben, dass die Kleine manchmal vielleicht etwas mehr Aufmerksamkeit kriegt als er selber. Das kann gut sein, dass ihn das ärgert. Gerade wenn die Kleinen dann anfangen mobiler zu werden, ist man als Eltern noch aufmerksamer als sonst und gibt ihnen deshalb auch mehr Aufmerksamkeit.
Oft steigen an die "Grösseren" auch rasch die Erwartungen. Obwohl er selber noch klein ist, hat man als Eltern dann das Gefühl, das er doch jetzt "vernünftig" sein sollen, dies und jenes besser machen sollen und das am liebsten von heute auf morgen.
Bezieh ihn oft mit ein, lass ihn dir helfen. Schimpfe nicht mit ihm, wenn er grob ist, zeig ihm WIE sie es besser machen kann. Ich denke, dass er das in den meisten Fällen ja nicht extra macht, er will der Kleinen ja nichts Böses, sondern muss den Umgang mit ihr erst lernen.

Schau, dass du ihm immer wieder die Möglichkeit gibst, sich zurück zu ziehen. Schau auch, dass du immer mal wieder Zeit mit ihm alleine verbringst und dass er Dinge tun darf, die grössere Brüder tun dürfen. z.B auch etwas länger aufbleiben... Gerade am Abend ist eine gute Zeit, mit dem älteren Kind noch etwas Zeit zu verbringen.

Immer wenn etwas gut läuft, dann lobe und ermutige ihn. Sag ihm genau, was dir gefallen hat und gibt ihm vor allem dann ein Feedback, wenn es gut läuft. (Siehe oben)
Achte dich auch einmal darauf, wie oft das denn passiert. Manchmal passiert es nämlich weniger oft, als wir das Gefühl haben.

Ganz wichtig ist das Vorausplanen, schau mal hier:

http://elternplanet.ch/2011/05/vorauspl ... auberwort/

Besprich mit ihm auch hier ein paar Regeln und formuliere positiv. Sag ihm was du von ihm möchtest und nicht, was sie NICHT tun soll.




Lob ich ihn vor luuter schimpfe im Momment zwenig? (isch halt denn nöd immer so eifach positiv zbliibe, wennmer grad veruckt isch) Wenn ich mal 5min. zum abefahre bruche, will er mal wieder voll am durestarte isch oder nur na blöd tued, muss er halt au mal churz is Zimmer.. Isch das falsch? Ich will Ihn nöd wegsperre aber er söll au verstah, dass ich nöd jedes Verhalte akzeptiere.. er söll leere begriefe, dass jede sin Teil für es agnehms zämeläbe mueh biiträge..

Kann ich gut verstehen. Es kommt halt ein bisschen darauf an, für welches Verhalten du eine solche "Auszeit" im Moment anwendest. Ich hab das hier in dem Video ein bisschen erklärt:

http://elternplanet.ch/2012/01/wie-funk ... e-auszeit/


Ich/mir beweged euis leider zur Ziit meh i die abwärts statt ufwerts Spirale.. ich wett us dere usecho.. bi susch en positiv denkende Mensch, aber es zerrt a minere Energie und au a de Partnerschaft vo mir und mim Maa.. Er isch nöd ganz so Geduldig wiä ich.. er schaffed aber dra.. Häsch du mir en Rat Tipp, wie ich na andersch uf de Nevio chönt zuegah, wenn ich mal wieder sGfühl ha, er nämi mich nöd war.. Danke für s'läse ..

Ich glaube da ist viel Eifersucht im Spiel. Und wie du schon richtig gesagt hast, sucht er wohl im Moment einfach Aufmerksamkeit auch wenn es grad eher negative ist. Das gilt es jetzt umzukehren.
Versuch wirklich den Fokus wieder mehr auf das Positive zu legen.

Schau mal was du damit anfangen kannst. Sonst kannst du dich auch mal für eine Telefonberatung bei mir melden. Oder je nachdem von wo du bist auch mal überlegen, ob du einen Kurs bei mir besuchen willst.
Liebe Grüsse
Kathrin


Grüäss Andrea
Willst du den Elternplaneten unterstützen? Danke sagen für eine hilfreiche Antwort? Hier kannst du Kathrin zum Kaffee einladen. Will heissen: Etwas spenden. :-)

http://www.elternplanet.ch/home/spenden.html

Elternplanet auf Facebook:
http://www.facebook.com/elternplanet

Elternplanet auf Twitter:
http://www.twitter.com/elternplanet
Kathrin Buholzer
Site Admin
 
Beiträge: 2022
Registriert: 04.06.2007, 00:33
Wohnort: Münsingen

Re: Ich chume mängisch fasch nöd a min Sohn ane..

Beitragvon andrea.raehle » 01.12.2015, 15:36

Liäbi Kathrin

❤️ liche Dank für dini Rückmäldig :-) Ich ha mir, sit mim erschte Poste da, sehr viel Gedanke gmacht.. fasch all dini Web-Videos, wo zum Thema passed, glueged
und Biiträg gläse.. Danke... sie sind würkli Top!!

S'Thema Kommunikation isch für mich keis Fremdwort.. ich ha lang, woni na Bruefstätig gsi bi, als Fachtraineri im Bereich Us und Wiiterbildig gschaffed, ha
Mitarbeiter ime Grossundernehme betreut und bi selber a vielne "hebmi, fühlmi, gspührmi Seminar" gsi..(ich glaub du verstahsch was das für Seminar gsi sind)
Ich bi drum sicher au sehr sträng mit mir sälber im mim Mami dasii, willi sMeischt nöd zum erschtemal ghör.. Wenn du wüsstisch wieviel mal ich wäred em läse
und lose es deja vue gha han.. :-)Mir Erwachsne funktioniered i vielem nöd viel andersch als dChind..

Es isch scho so, dass de Nevio, grad im Bezug uf sini Schwöschter, viel eifach halt au na unbeholfe isch und s'sicher nöd bös meint.. dDosis vom alange, schupfe,
lupfe, funktioniert halt nanig immer und da han ich ganz sicher i vielne Situatione z'viel vo Ihm erwarted.. Ja, Sie isch es wifs Wiibli, lauft etz dänn scho
fasch, weiss wasi will und hät Ihn sicher au ganz schön vo sim Tröndli gschupft.. Iversucht isch ganz sicher es Thema.. Er hät zwar immer am Mittag und vorem
is Bett gah sicher 1Stund Mami/Papi Ziit ohni Schwöschter, aber ich wirde luege, das mir regelmäsig gezielt öpis mit Ihm elei chönd undernäh.. Min Maa fühlt
sich halt mängisch au chli überfordered oder traut sich's mit de Chliine elei nani so zue, will er sGfühl hät er möch denn öpis falsch oder wüss nöd wasi
well/heig.. (sie hät lang kein Schoppe/Nuggi gno und mich halt so au ziemli in Beschlag gno..sit 2Mönet still ich aber nümme und jetz isst Sie praktisch alles
und so isch dSituation au wieder andersch)

De mit de Regle.. So viel Regle sinds nöd..ich möcht, das er schön im Trip Trap sitze bliibt und nöd uf de Tisch chlättered..das er nöd ufem Sofa umegumped
(ja, welles Chind macht das scho nöd gern ?!?Wichtig isches mir eigentli nur, wills bi Ihm oft usarted und gförlich wird )und generell halt nöd uf sZüüg ue stiigt und Sache abeholt wo nöd für Ihn sind ( das müend mir warschindli nachliich andersch organisiere/irichte, das er halt a gwüssi Sache eifach nöd anechunt.. er isch halt en Gwunderfitz :-))Wirde ame Mittag mit Ihm namal anesitze und's mit Ihm namal bespräche..au zum prüefe, was er würkli verstande hät und was nöd..er isch sprachlich scho rächt wiit und red au scho guet ..Visualisiere isch en super Tipp.. muss mir nur na überlegge, wiä ich das miteme positive Bild zum Usdruck bringe, das ufem Sofa nöd umegumped wird, so dasses denn au richtig achunt bi Ihm.

Mis Ziel isches, de Fokus wieder uf sPositive z'richte .. Ich wirde i vielne Situatione au über mich sälber hässig, willmer grad sofort bewusst wird, dasi halt mal wieder zwenig vorusplaned ha mit ihm.. chli zwenig klari Awisige gäh ha.. oder und da stahni dezue, uf die Emotional Ebeni bi zum mim Fruscht Luft mache.. Ich reflektiere viel am Abig de Tag und überlegge denn oft, wiä ich etz a sinere Stell reagiert het, wenn ich so behandled worde wer.. und denn bini truurig und enttüscht vo mir selber, will ich ihn ja nöd i sinere Person wett verletze, sondern mich dSituation so ufgregt hät. Ich weiss, das niemer unfehlbar isch und det wett ich für mich asetze..Ich wett sachlicher und chli cooler chöne bliibe i doch oft eigentlich belanglose Situatione.. Ich ha mich da würkli chli verrennt i de letschte Ziit und au de Humor, diä Liechtikeit im Alltag mit de Chind verlore.. Er macht so vieles guet und meischtens überbordets denn au zu Ziite, wo er halt langsam müed wird.. meischtens macht er na Mittagsschlaf, aber etz fangts langsam a, das er nümme cha/will pfuuse.. ich mach denn mit ihm scho e Art Zimmerstund (er isch na i de Zewi) aber denn fangt bi euis abem 16:30 de Hexechesel a brödele will er dänn ebe doch müed wird..grad, wenn mal wüescht isch und mir nöd use chönd isches am schlimmschte..

Grad hüt han ich mit Ihm besproche bevor mir zume Gspöndli sind, was ich gern möcht , wie er sich det söll verhalte und er hät das so toll gmacht und sich
au sehr drüber gfreut, wonen dena defür globt ha. Ich probiere sehr gern, dini Aregige umzsetze! Leider wohne ich nöd ganz i dinere Nöchi.. bi usem St.Galler
Rhiital.. susch würi na so gern zu dir anen Kurs cho.. Viellicht machsch ja mal eine da i de Region :-)

Melde mi gern wieder, wenni wiitere Rat bruche :-)

Liäbe Gruäss Andrea
andrea.raehle
 
Beiträge: 2
Registriert: 27.10.2015, 23:23


Zurück zu Kinder 0-6 Jahre

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 14 Gäste

cron